2016. augusztus 21., vasárnap

VISSZANÉZŐ – Harry Potter és a bölcsek köve

Nagyon nehéz erről a sorozatról röviden írnom, nekem a HP világa minden könyvek alfája és omegája. Az írónő, J. K. Rowling mondta azt, aki nem szeret olvasni, az nem találta még meg a megfelelő könyvet. Nos, olvasni Harry Potter előtt is szerettem, de mióta bepillantást nyertem a varázslóvilágba, nem találtam jobbat. Az első könyv szerintem mindenkivel megszeretteti az olvasást. Annyira magával ragad a történet, hogy nem azon gondolkozom, hányadik oldalnál tartok, mennyi van még hátra, stb. Mindenkinek ajánlom, nemtől, kortól függetlenül.

Kedvcsináló idézet:

„– És mi lesz, ha suhintok a varázspálcámmal, és nem történik semmi? 
- Akkor dobd el, és húzz be egyet neki – javasolta Ron.”

Már az első könyv sikere akkora volt, hogy hamarosan elkészült a film is, amely ugyan sok apró részletet hanyagol, mégis élvezetes azok számára is, akik nem olvasták a könyvet. Az első rész még kissé meseszerű, de előrevetíti a gonosz visszatértét.


Harry Potter az a kisfiú, aki árvasága, csodával határos életben maradása és kedves személyisége miatt mindenki kedvencévé válik. Miután kiderül családi háttere, szinte azonnal a varázslóképzőben találja magát, ahol két legjobb barátja Ron Weasley és Hermione Granger, bátor és okos hozzáállásukkal mindig átsegítik a nehézségen. Az iskola igazgatója, Albus Dumbledore egy pillanatra sem veszíti szem elöl kis kedvencét, a bájitaltan tanár, Perselus Piton jóindulatára azonban már kezdetektől nem számíthat. Harry szüleinek gyilkosa, a Sötét Nagyúr visszatérése egyre inkább nyilvánvalóvá válik. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése