Kilóg a sorból Ambrózy báró, a múlt század
fordulójának magánnyomozója a manapság divatos sorozathősök
közül. Böszörményi Gyula alapos kutatómunkája meghozta
gyümölcsét, a történelmi hűséget megtartva sikerült
fiatalokat rábírnia, hogy történelmi regényt olvassanak, közben
tanuljanak, ráadásul még jól is szórakozzanak. Az első kötetben
megismert rejtély ugyan megoldódott, de még nagyon sok kérdőjel
maradt a harmadik regény végén, így a folytatás nem lehet
kérdéses.
Tartalom:
A naptár 1900-ról lassanként 1901-re vált, miként
a négy esztendővel korábban elrabolt Hangay Emma ügye is
hátborzongató fordulatot vesz. Ambrózy báró, az Osztrák-Magyar
Monarchia első magándetektívje és hű segítőtársa, Mili
kisasszony új nyomra lel, ám az ösvény, melyre ezáltal lépnek,
sokkal tüskésebb, nyaktörőbb és veszélyesebb, mint azt
bármelyikük is sejtené. Vajon a morc báró miért válik egyre
titokzatosabbá, sőt, kegyetlenné és gonosszá azokkal szemben,
akik szeretik, s hogyan lesz képes mindezt Mili kisasszony
elviselni? Mit rejt a Magyar utcai ház, miért lop lovat Mück
Márika, kinek vall szerelmet Tarján Vili, és hány holttest kell
még ahhoz, hogy a háttérben működő gonosztevők nehéz vasba
veressenek?
A békebeli bűn- és szívügyek, melyek a
Leányrablás Budapesten és A Rudnay-gyilkosságok című
regényekben még homályban maradtak, most végre tán megoldásra
lelnek.
Előzmények:
Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.)
Előzmények:
Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.)
A Rudnay-gyilkosságok (Ambrózy báró esetei 2.)
Megoldás született, de nem minden feladványban. A jól
megszokott vonalvezetés adott, a két síkon mozgó történet
lassan összefonódik. Mili kisasszony szemszögéből nemcsak a
nővére miatti elkeseredettséget olvashatjuk, hanem Ambrózy báró
egyre morózusabb kedvét is ecseteli. A szívnek nehéz parancsolni,
egy morc magándetektív a titokzatosságával pedig egyre csábítóbb
főhősnőnk számára. Ám belép a képbe a harmadik személy, a
kisasszony nővére, Emma, aki szintén vonzódik megtalálójához.
Vajon lesz-e mindebből szerelmi háromszög?
Mili: Sokszor
próbálja visszafogni magát, felnőttként kezd viselkedni.
Emma: Rosszul tűri a bezártságot, nem hazudtolja meg kalandvágyó természetét.
Richárd: Egyre zordabb és udvariatlanabb, érezhető benne is a feszültség.
Emma: Rosszul tűri a bezártságot, nem hazudtolja meg kalandvágyó természetét.
Richárd: Egyre zordabb és udvariatlanabb, érezhető benne is a feszültség.
Az első könyvben megismert Mili próbál mindinkább
felnőttként viselkedni. A báró édesanyja, Agáta mama intelmeit
követve visszafogottabbnak mutatja magát. Belül azonban forrong,
egyre türelmetlenebb, és ezzel veszélybe sodorja nemcsak nővérét,
hanem saját magát is.
Persze Emmát sem kell félteni, barátnőjével, Márikával sokáig nem tudnak nyugton maradni. Az életük többször is csak egy hajszálon függ, de szerencsére mindig időben érkezik Richárd. A báró próbálja az elveszett nővért csitítani, hogy kibírja a bujkálást a gyilkosok végső elszámoltatásáig.
Egyre érthetetlenebb Ambrózy báró viselkedése, a titkok nemhogy megoldódnának, inkább egyre sűrűsödnek körülötte. Az esze most is mindig a helyén van, nem hagyja, hogy az érzelmei eluralkodjanak rajta. Leginkább akkor fedezhető fel nála valami halvány derű, vagy gondterheltség, amikor a Hangay lányokkal vesződik.
Persze Emmát sem kell félteni, barátnőjével, Márikával sokáig nem tudnak nyugton maradni. Az életük többször is csak egy hajszálon függ, de szerencsére mindig időben érkezik Richárd. A báró próbálja az elveszett nővért csitítani, hogy kibírja a bujkálást a gyilkosok végső elszámoltatásáig.
Egyre érthetetlenebb Ambrózy báró viselkedése, a titkok nemhogy megoldódnának, inkább egyre sűrűsödnek körülötte. Az esze most is mindig a helyén van, nem hagyja, hogy az érzelmei eluralkodjanak rajta. Leginkább akkor fedezhető fel nála valami halvány derű, vagy gondterheltség, amikor a Hangay lányokkal vesződik.
Renée: A jó
szándék vezérli, szívesen egyengetné a báró és Mili románcát.
Mári: A legtöbb derültséget a kis kapafogú lány okozza.
A költőnő egy korabeli feminista, a szüfrazsettek gyöngye, aki a báró orrára akar koppintani, ám halálos kalamajkába keverednek.
A tabáni cselédlány a legviccesebb figura a sorozatban, nagyon megérdemelné, hogy boldog és romantikus életet élhessen, ha lezárul a történet.
Mári: A legtöbb derültséget a kis kapafogú lány okozza.
A költőnő egy korabeli feminista, a szüfrazsettek gyöngye, aki a báró orrára akar koppintani, ám halálos kalamajkába keverednek.
A tabáni cselédlány a legviccesebb figura a sorozatban, nagyon megérdemelné, hogy boldog és romantikus életet élhessen, ha lezárul a történet.
Pozitívum:
Az izgalmas történet mellett hasznos történelmi tudásra tehetünk
szert.
Negatívum: A regény végén szívesen cifráztam volna a csúf szavakat. :)
Negatívum: A regény végén szívesen cifráztam volna a csúf szavakat. :)
A könyv borítója az eddigiekhez hasonlóan régi
fényképeket idéz, kissé kopottnak, töredezettnek tűnik a fotó.
Az előző két részben csak az egyik lányt tüntették fel, most
viszont mindketten rajta vannak a képen, bár az egyikük arca
(feltételezem Emmáé) kissé a háttérbe szorulva, halványabban
látható.
Kedvcsináló idézet:
„– Ígérje meg nekem, báró úr – mondtam fanyar mosollyal –, hogy ha valaha is ilyen feleséggé válok, elveszi tőlem a revolvert, és egyenest a szívem közepébe lő.
– Maga férjhez menne, Mili? – nézett rám őszinte csodálkozással a báró. – Én azt hittem, komolyan gondolja a detektívi hivatást.
– Miért? – torpantam meg hirtelen. – A detektív tán nem ember, mint bárki más?
– Nem, kisasszony – felelte Ambrózy báró rideg tárgyilagossággal. – A jó detektív nem engedheti meg magának, hogy esendő ember legyen.”
Kedvcsináló idézet:
„– Ígérje meg nekem, báró úr – mondtam fanyar mosollyal –, hogy ha valaha is ilyen feleséggé válok, elveszi tőlem a revolvert, és egyenest a szívem közepébe lő.
– Maga férjhez menne, Mili? – nézett rám őszinte csodálkozással a báró. – Én azt hittem, komolyan gondolja a detektívi hivatást.
– Miért? – torpantam meg hirtelen. – A detektív tán nem ember, mint bárki más?
– Nem, kisasszony – felelte Ambrózy báró rideg tárgyilagossággal. – A jó detektív nem engedheti meg magának, hogy esendő ember legyen.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése